چگونه نوشتن کپشن های مناسب به جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام می انجامد؟
کپشن ها
بخش قابل مشاهده هر پروفایل اینستاگرام مهمترین بخش آن است. عکاسی بی نظیر و عالی یکی از دلایل حفظ فالوورهای شما است، زیرا عکس های شما باعث درگیر شدن ذهن افراد به پروفایل شما خواهد شد. تعداد فالوورهای نمایه به شما در ساخت یک برند جدید، تبلیغ آن و رسیدن به مخاطب جدید کمک می کنند و البته این امر شما را در فروش بیشتر نیز یاری خواهد کرد.
این بدان معنا است که فالوورهای شما باید در پروفایل شما فعال باشند، نه تنها پست های شما را لایک کنند بلکه در مورد آنها اظهار نظر نیز نمایند. اگر نرخ فعالیت فالوورها در نمایه بین 3 تا 6 درصد باشد، می توان گفت خوب است. اگر بیشتر باشد، عالی است، اما اگر کمتر باشد، باید استراتژی فعالیت اینستاگرام خود را تغییر دهید.
استفاده بهینه از کاراکترها
شرح عکس جایی برای نوشتن داستان های طولانی شما نیست. شما 2200 کاراکتر در اختیار دارید، اما دقت کنید از آن ها به صورت بهینه استفاده کنید. مگر اینکه نمایه شما در مورد به اشتراک گذاری دانشی خاص بوده و این توضیحات در مورد آن الزامی باشد. این عنوان باید زمینه عکاسی شما را تعریف کند، به فالوورهای شما الهام ببخشد و شخصیت برند تان را معرفی کند.
سبک عنوان پست خود را مطابق با سبک و شخصیت برند خود انتخاب کنید. در اینجا، یک نکته بسیار مهم، شناخت مخاطبان شما است. اینستاگرام مکانی دوستانه برای برقراری ارتباط غیر رسمی و آرام است. مخاطبان شما در اینجا انتظار ندارند که پیامهای رسمی را مانند سایر کانالهای رسانه های اجتماعی یا وبلاگ حرفه ای شما دریافت کنند.
یک عنوان زیبا و صریح بنویسید و حس شوخ طبعی خود را دریغ نکنید. البته، گرامر و هجی درست را نیز فراموش نکنید.
همانطور که گفته شد، اینستاگرام مکانی برای ارتباطات غیررسمی است. استفاده از ایموجی ها یک راه عالی برای نشان دادن حال و هوای فعلی، شخصیت برند و اضافه کردن یک حالت زیبا به کپشن ها است. ایموجی همچنین راهی خوب برای نشان دادن مهمترین قسمت عنوان شما با استفاده از فلش، آتش یا نماد بلندگو می باشد. با استفاده از ایموجی ها سرگرم شوید، اما به یاد داشته باشید که از آنها زیاد استفاده نکنید.
🙂 👩🏫 💻 📷 📖 🎓 🤓 📝
تصویر(1)
این الگوریتم یکی از مهمترین مواردی است که باید در هنگام مدیریت پروفایل تجاری اینستاگرام خود به خاطر بسپارید. شکی نیست که این الگوریتم میتواند به پروفایل های با بازدید زیاد کمک کند.
تصویری که ارسال می کنید می تواند مردم را ترغیب کند تا عکس شما را لایک کنند. اما عنوانی که زیر عکس نوشته می شود می تواند فالوورهای شما را بیشتر ترغیب کرده تا نظر خود را در مورد عکس ارسال شده درج کنند و یا در بحث مربوط به آن شرکت نمایند.
یک عنوان خوب می تواند کارهای زیادی انجام دهد! اولین کاری که می توانید انجام دهید الهام بخشیدن به فالوورهای خود برای اظهار نظر در مورد پست است. یک ایده عالی این است که یک سوال بپرسید، از فالوور هایتان مشاوره بگیرید یا افراد را ترغیب کنید تا یک تجربه را با شما به اشتراک بگذارند.
نکته :
در بخش فید، اینستاگرام تنها نخستین کلمات کپشن را نشان می دهد. ایده خوبی است که با یک سوال یا یک فراخوان شروع کنید. این رویکرد توجه مخاطبان را به شما جلب می کند و باعث می شود تا آنها بر روی دکمه “نمایش بیشتر” کلیک کنند تا بتوانند توضیحات کامل را بخوانند. قسمت اول عنوان را فوق العاده جذاب بنویسید!
یک کپشن خوب برای دعوت به ادامه ماجرا بنویسید.
یک عنوان خوب، عنوانی واضح و مستقیم برای انجام یک کار است. می توانید از مردم بخواهید بر روی لینک موجود در بیوگرافی شما کلیک کنند، در این مرحله استفاده از یک لینک مرورگر کوتاه شده که به راحتی در دسترس و تایپ کردن آن در اینترنت بسیار ساده است، مانند ایده های bit.ly یا کوتاه کننده های دیگر، گزینه خوبی است.
مورد بعدی که می توانید انجام دهید، این است که از مخاطبان خود بخواهید به یک سوال پاسخ دهند، از آنها بخواهید که در بخش نظرات به شخص دیگری برچسب بزنند(تگ کنند). این کار باعث می شود تا افراد جدید به پروفایل شما دعوت شوند. قبل از انجام این کار، به کلماتی که باید استفاده کنید فکر کنید تا مطمئن شوید افرادی که می آیند به پیشنهاد شما علاقه مند می شوند و بیشتر از یک مسابقه یا یک بازدید کوتاه در پروفایل شما باقی می مانند.
یک بازی راه اندازی کنید .
شرایط اینستاگرام اجازه رقابت سازمان یافته شده را فراهم میکند. به عنوان سازمان دهنده یک رقابت، از مخاطبان بخواهید پست یا استوری های شما را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند و همچنین دوستان خود را در کامنت ها تگ کنند. این امر قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا برند خود را شناخته شده تر کنید.
نکته: اولین کلمات کپشن را “مسابقه” یا “چالش” قرار دهید.
مخاطبان خود را مهم جلوه دهید.
نکته مهمی که می تواند به تقویت تعامل بین شما و مخاطبان کمک کند، محتوای تولید شده توسط کاربر است. در حالی که مخاطبان خود را با ارزش و مهم جلوه می دهید و از آنها می خواهید تا کلمه ای در مورد نام تجاری و محصولات شما منتشر کنند، می توانید تصاویر پروفایل آن ها را در پروفایل برند خود به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود تا آن ها احساس قدردانی کرده و ترغیب شوند تا در معرفی هرچه بیشتر برند شما بکوشند.
از طریق پست های اینستاگرام جستجو انجام دهید.
جستجوی داخلی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا پست ها را با هشتگ یا موقعیت مکانی آن ها جستجو کنید. اما وقتی شخصی در مورد شما یا برند تان بدون استفاده از هشتگ یا برچسب زدن پستی منتشر کند چطور؟ در این مورد یک نرم افزار نظارت بر رسانه ها آمده است که آسان ترین و کارآمدترین روش برای نظارت بر همه یادآوری های (منشن های) عمومی در اینترنت از جمله اینستاگرام است.
نکته : از برنامه نظارت بر رسانه استفاده کنید تا در مورد هر پستی که مربوط به شما است، حتی بدون هیچ هشتگ یا برچسبی اعلان دریافت کنید. در اینصورت هیچ پست و موضوعی از دستتان خارج نخواهد شد و به راحتی می توانید به همه پست ها و گفتگوها واکنش نشان دهید و در بحث ها شرکت کنید، که این امر خود باعث رشد نمایه اینستاگرام و برند شما خواهد بود.
چرا موضوع کپشن اینستاگرام برای بازاریاب ها اهمیت دارد؟
ممکن است مشاهیر یا حسابهای محبوبی را مشاهده کنید که عکسهای خود را بدون هیچ گونه کپشنی در اینستاگرام پست کرده و همچنین هزاران لایک و کامنت نیز دریافت می کنند. از طرفی میلیون ها فالوور هم دارند، بدون اینکه حتی کلمه ای درج کنند.
اما بیشتر برند ها و تجارت ها از این ویژگی افراد مشهور برخوردار نیستند و نمی توانند میزان زیادی توجه را بدون درج کپشن در پست ها از مخاطبان خود دریافت کنند.
اینستاگرام یک پلتفرم کاملا بصری است که بر اساس عکس ها و ویدیو بنیان شده است. یک مؤلفه بصری قوی توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کند، اما به تنهایی منجر به کسب نظر و لایک نخواهد شد. اینجا است که یک کپشن چشمگیر و مفهومی حاوی پیام، می تواند به شما کمک کند.
خلاصه
در زیر لیستی کوتاه از مواردی که باید هنگام تهیه زیر نویس پست های اینستاگرام روی آنها تمرکز کنید آمده است:
کپشن های مختصری بنویسید.
دستور زبان و املا خود را چک کنید.
غیر رسمی و بامزه باشید و خصوصیت برند خود را نشان دهید.
از ایموجی ها استفاده کنید.
افراد را به درج نظر و برچسب زدن دوستان خود ترغیب کنید.
سازماندهی مسابقات و چالش ها
کپشن اینستاگرام چیزی جز کلمات و ایموجی ها نیست و البته بخشی از آن مربوط به هشتگ نیز می باشد.
نحوه ویرایش کپشن های اینستاگرام
گاهی اوقات عجله دارید و متوجه نیستید که کلمه ای را اشتباه تایپ کرده اید یا هشتگ های مهم را برای پست خود از دست داده اید. در هر زمان می توانید پست اینستاگرام خود را ویرایش کنید. برای ویرایش کپشن خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
روی “…” در بالا سمت راست پست ضربه بزنید.
منویی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد. روی “ویرایش” ضربه بزنید.
هنگامی که ویرایش به پایان رسید، روی “انجام” در سمت راست کلیک نمایید، پست اینستاگرام شما به روز می شود.
تصویر (2)
نتیجه
کپشن پست های اینستاگرام یکی از با ارزش ترین قسمت های یک پست اینستاگرام است و ضروری است که از آن به درستی استفاده کنید. در حالی که روند نوشتن یک کپشن خوب، زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد، اما ارزش دارد که تلاش کنید و چیزی بنویسید که هم برای مخاطبان شما جذاب باشد و هم برای شما در ایجاد روابط، تعامل و تسریع پیشرفت در اینستاگرام ارزشمند باشد.
اگر سایت و یا انجمن های وردپرس دارید، شاید شما بخواهید منوهای متفاوتی را برای اعضای سایت تان ایجاد کنید. در این بین ممکن است برای اعضایی که وارد سایت شده اند، لینک هایی برای ورود به پروفایل کاربری و ورود به سایت قرار دهید. یا اینکه برای افرادی که هنوز در وب سایت عضو نشده اند لینکی جهت ثبت نام در سایت قرار دهید. در این مقاله شما با روشی جهت ساخت منوی متفاوت در وردپرس برای اعضای سایت خود آشنا می شوید.
ساخت منوی متفاوت در وردپرس برای اعضای سایت
برای اینکه کاربرانی که به عضویت وب سایت شما در نیامده اند،نتوانند این لینک را مشاهده کنند، بهتر است از روش این آموزش برای ساخت منوی متفاوت برای اعضای سایت استفاده نمایید.
ساخت چندین منو در وردپرس
در وردپرس اگر قالب تان فقط یک محل برای ایجاد منو دارد، شما می توانید چندین منوی متفاوت برای همان محل ایجاد کنید. حال برای ایجاد منوی متفاوت برای اعضای سایت به بخش نمایش و فهرست ها بروید. سپس دو فهرست با عنوان logged-in و logged-out ایجاد کنید.
بعد از ساخت منوهای مورد نظر باید قطعه کد زیر را به فایل های قالب وردپرس سایت اضافه کنید. به فایل functions.php بروید و کد زیر کپی نمایید:
function my_wp_nav_menu_args( $args = ” ) {
if( is_user_logged_in() ) {
$args[‘menu’] = ‘logged-in’;
} else {
$args[‘menu’] = ‘logged-out’;
}
return $args;
}
add_filter( ‘wp_nav_menu_args’, ‘my_wp_nav_menu_args’ );
function my_wp_nav_menu_args( $args = ” ) { if( is_user_logged_in() ) { $args[‘menu’] = ‘logged-in’;} else { $args[‘menu’] = ‘logged-out’;} return $args;}add_filter( ‘wp_nav_menu_args’, ‘my_wp_nav_menu_args’ );
حال کاربرای که وارد سایت شده اند، می توانند منوی logged-in را مشاهده کنند. اما برای کاربرانی که هنوز ثبت نام نکرده اند و یا وارد سایت نشده اند، منوی متفاوتی نمایش داده می شود.با کمک این روش می توانید دو منوی متفاوت ایجاد کنید و به راحتی این منوها را برای اعضای سایت خود شخصی سازی نمایید. در این صورت می توانید به راحتی لینک ورود و خروج از مدیریت وردپرس را به منوی سایت اضافه کنید. اما برای دوستانی که خواهان استفاده از کدهای وردپرس نمی باشند، می توانند از افزونه هایی که در این زمینه می باشد، استفاده کنند.
یکی از کاربر پسندترین فریم ورک های رایگان که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است ، قریم ورک لاراول( Laravel )است. فریم ورک لاراول توسط Taylor Otwell توسعه پیدا کرده است . این فریمورک PHP بسیار قدرتمند , کد باز و رایگان است .
در توسعهی لاراول بسیاری مفاهیم و روشهای موجود در دیگر فریمورکها و زبانهای برنامهنویسی گردآوری شدهاند. لاراول مجموعهای یکپارچه از بهترین روشها و ابزارها در یک بسته است.ویژگیهای بسیاری در لاراول وجود دارند که آن را به انتخاب اول توسعهدهندگان برای طراحی سایت و به طور خاص طراحی سایت با php تبدیل کردهاند.لاراول امکان توسعه برنامه های تحت وب را آسان و سریع کرده است و با کدنویسی زیبا و خلاقانه ای که دارد بسیار انعطاف پذیر است. در این فریم ورک می توان عملکرد بسیاری از بخش ها را بدون نیاز به تغییر در کدهای اصلی تغییر داد.هنگام ایجاد یک اپلیکیشن برای کدهای تکراری برنامه نویسی، راه حل و short code های مناسب ارائه می دهد.Laravel نقاط قوتی که در دیگر فریم ورک های php وجود دارد را بکار برده است تا باعث ایجاد لذت هرچه بیشتر کدنویسی و انعطاف پذیری شود. به طور مثال این فریم ورک از بسیاری از کتابخانه های فریم ورک سیمفونی نیز بهره می برد.روند رشد این فریم ورک در سال های اخیر بسیار سریع بوده است و اکنون جزء یکی از محبوب ترین فریم ورک های زبان پی اچ پی می باشد.به روز رسانی لاراول با صرف کمترین زمان و انرژی با استفاده از ابزار Composer انجام می شود و می توانید در برنامه های خود از آخرین نسخه کتابخانه های این فریم ورک استفاده کنید.
سرعت لاراولسرعت لاراول از دو جهت قابل بررسی است. زاویه نخست، سرعت عملکرد سیستم است که با استفاده از انواع روشها مانند، بارگزاری دیرهنگام( Lazy Loading )، سیستم Cache، استفاده از Memcached، استفاده از Redis و ابزارهای دیگر، تا حد امکان افزایش یافته است.زاویه دوم سرعت، سرعت توسعه است. لاراول بسیار توسعهپذیر و قابل استفادهی مجدد است. امکان ایجاد بستههایی با عملکردهای جزئی و استفاده از آنها در نرمافزارهای دیگر سبب میشود سرعت توسعه در نرمافزارها و سایتهای طراحی شده با لاراول بسیار بالا باشد.
توسعهپذیریلاراول بسیار توسعه پذیر است. انجام تغییرات در بیشتر بخشهای سیستم با استفاده از آخرین تکنولوژیهای روی مانند IoC و روشهای دیگر امکانپذیر است. البته بخش قابل ملاحظهای قابلیت توسعهپذیری کد به مهارت، تجربه و دانش برنامهنویسان در استفاده از فریمورکها وابسته است.
Eloquent – پایگاه دادهمهمترین ویژگی لاراول ORM اختصاصی آن به نام Eloquent است. انعطاف، کارایی و قدرت Eloquent را به ندرت میتوان در ابزارهای دیگر یافت.Eloquent کار کردن با اطلاعات را به گونهای آسان میکند که باور آن گاهی دشوار به نظر میرسد. کدهای نوشته شده با Eloquent شباهت بسیار زیادی با زبان انسان دارند و حتی اگر تا کنون با این شیوه کد ننوشته باشید، معنی کدها را به خوبی متوجه خواهید شد.برنامهنویسی Eloquent بر پایهی سیستم PDO طرحریزی شده است و بنابراین علاوه بر امکاناتی که این سیستم در اختیار برنامهنویسان قرار میدهد، امکان استفاده از دستورات PDO نیز فراهم است.Eloquent امکان ذخیره و بازیابی اطلاعات در پایگاه دادههای مختلف از جمله MySQL، Postgres، و SQL Server را فراهم میکند.
Blade – تمپلیت انجینلاراول حاوی یک Template Engine اختصاصی به نام Blade است. اگرچه این تمپلیت انجین در مقایسه با ابزارهایی مانند Twig از امکانات کمتری برخوردار است، با این حال تمامی نیازهای معمول را برطرف میکند و در دستیابی به امنیت کافی در ایجاد خروجی به برنامهنویسان یاری میرساند.
Routing – مسیردهیسیستم مسیردهی( Routing ) در لاراول نیز به صورت اختصاصی توسعه یافته است. این سیستم امکانات بسیاری را در اختیار توسعهدهنده قرار میدهد. استفاده از پیشوندها و پسوندها، کنترلرها، فیلترها، توابع درون خطی و بسیاری امکانات دیگر کار کردن با مسیرها را ساده و کارآمد میکنند.در نگارش آخر لاراول، امکان Cache کردن مسیرها برای افزایش چند ده برابری سرعت عملکرد در این بخش امکانپذیر شده است.
سرویسهای لاراوللاراول به عنوان یک فریمورک قدرتمند php ابزارها یا سرویسهای متعددی در اختیار برنامهنویسان و طراحان سایت قرار میدهد. فهرست این سرویسها را برای آخرین نگارش این فریمورک در ادامه مشاهده میکنید:
Authentication – تایید هویت
Authorization – دسترسیهای کاربران
Artisan Console – کنسول آرتیزان
Billing – پرداخت و صورتحساب
Cache – کش
Collections – مجموعهها
Elixir – مکانیزاسیون
Encryption – کدگذاری و رمزگزاری
Errors & Logging – مدیریت خطاها و لاگ
Events – رویدادها
Package Development – توسعهی بستهها یا ماژولها
Filesystem / Cloud Storage – سیستم فایل – سیستم ابری
Hashing – سیستم هش
Helpers – ابزارهای کمکی
Localization – سایتهای دو زبانه و چند زبانه
Mail – ایمیل
Pagination – صفحه بندی
Queues – صفها
Redis – ردیس
Session – مدیریت و رمزگزاری سشن
SSH Tasks – دسترسی آسان به SSH
Task Scheduling – اجرای زمانبندی شدهی دستورات
Testing – آزمون
Validation – ارزیابی
Composer – کامپوزرلاراول برای مدیریت نیازمندیها از Composer استفاده میکند. بهروزرسانی فریمورک هم با استفاده از همین ابزار صورت میپذیرد. به این معنی که با صرف کمترین انرژی، همیشه میتوانید از آخرین نگارش کتابخانهها و فریمورک لاراول در پروژه بهرهبرداری نمود.
نکات پایانیلاراول امروزه به یک فریمورک بالغ تبدیل شده است. جامعهی برنامهنویسان لاراول در سراسر دنیا میتوانند به توسعهدهنده در یافتن راه حلهای مناسب و روشهای حل مشکلات یاری برسانند. لاراول برای پروژههایی با ابعاد کوچک تا بزرگ قابل استفاده است.هاست آفاق آمادگی دارد پشتیبانی و برنامهنویسی سایت و نرمافزارهای تحت وب و طراحی سایت با فریمورک لاراول را مطابق با استانداردهای جهانی به انجام برساند.
ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس
اگر اطلاعی ندارید باید خدمت شما عرض کنم با وردپرس ( ووکامرس ) هر نوع وبسایتی بخواهید می توانید راه اندازی کنید. امروز بخش جدیدی اضافه کردیم به نام آموزش ووکامرس ، در این بخش بصورت مرحله به مرحله به شما نحوه راه اندازی فروشگاه در وردپرس را آموزش خواهیم داد.
ووکامرس چیست؟
ووکامرس یا woocommerce یک افزونه فروشگاه ساز وردپرسی است که می توانید با این افزونه یک فروشگاه قدرتمند بسازید. محصولات خود را در فروشگاه قرار دهید و اقدام به فروش آنلاین محصولات خود کنید. ووکامرس در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و فروشگاه های زیادی با آن راه اندازی شده اند. قالب های متعددی برای آن ساخته شده و افزونه های بسیاری برای آن کد نویسی شده ، پس اگر می خواهید سایت فروشگاهی خود را با ووکامرس راه اندازی کنید اصلا به فکر محدودیت های آن نباشید چون به جرات می توان گفت محدودیتی سر راه شما نیست!
ووکامرس تا این لحظه با حدود بیش از ۴۷ میلیون دانلود توانسته ۲۸ درصد از فروشگاه های آنلاین را راه اندازی کند!
حالا ووکامرس جزو برترین پلتفرم های راه اندازی فروشگاه اینترنتی در دنیاست. آمار آن را ببینید.
درگاه پرداخت ووکامرس
شما می توانید با نصب ووکامرس و دریافت یک درگاه پرداخت اینترنتی ، یک فروشگاه قدرتمند راه اندازی کنید تا مشتریان بصورت آنلاین اقدام به خرید محصولات شما کنند. خوشبختانه افزونه های زیادی برای راه اندازی درگاه پرداخت در ووکامرس وجود دارد که به زودی روی سایت قرار خواهیم داد. پس نگران چگونگی واریز وجه توسط مشتری نباشید. وقتی شما در خواب شبانه به سر می برید فروشگاه وردپرسی شما محصولاتتان را به مشتری معرفی می کند و مشتری از محصولات شما خرید می کند.
کنترل کردن فروشگاه اینترنتی
شما از پنل مدیریت وردپرس بصورت مستقیم بر تمامی بخش های فروشگاه خود تسلط کامل خواهید داشت. می توانید محصولات را مدیریت کنید. صورتحساب های مشتریان را ببینید. کد تخفیف برای مشتریان اضافه کنید و … خلاصه هر کاری که باید روی یک فروشگاه اینترنتی بزرگ انجام دهید را در اختیار خواهید داشت.
افزونه های ووکامرس
هم چنین ووکامرس افزونه های بسیار زیادی برای سفارشی کردن و افزودن امکانات جدید به فروشگاه شما در اخیارتان قرار می دهد. افزونه هایی برای مدیریت مشتریان ، راه اندازی بازاریابی در فروشگاه ، آمار فروشگاه و …
ارائه نمودار کامل فروش
ووکامرس به شما نمودار کامل فروش ها ، در آمد ها و فعالیت های فروشگاه شما را ارائه می کند.
نصب اتوماتیک فروشگاه اینترنتی
در نسخه جدید ووکامرس از نصب اتوماتیک برخوردار خواهید بود. این بدین معنی است که دیگر برای نصب و راه اندازی فروشگاه سر در گم نخواهید بود. به راحتی و با چند کلیک و طی چند مرحله فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی و نصب کنید.
این بار دیگر وقت آن رسیده است که شما بتوانید حجم و واحد اندازه محصولات خود را در فروشگاه ووکامرس خود مشخص کنید تا مشتریان را از حجم و اندازه کالایی که دارید با خبر کنیم باید از قسمت ووکامرس > پیکربندی > بالا تب محصولات را انتخاب کنیم.
در تصویر زیر بخش های مختلف پیکربندی محصولات را می بینید :
در عکس زیر بخش های همگانی را در قسمت پیکربندی می بینید :
۱٫ قسمت همگانی :
واحد وزن : که می توانید وزن واحد محصول خود را در این قسمت معرفی کنید برای مثال کیلوگرم و یا گرم و یا پوند و …. قرار دهید.
واحد اندازه گیری :واحد اندازه گیری که می توانید واحد اندازه گیری عرضی و یا ارتفاع محصول خود را در این قسمت قرار دهید .
منظور از نقد و بررسی ها چیست ؟
امتیاز های محصول خود چهار مجموعه دارد که با فعال کردن هر یک از آن ها اتفاقی می افتد :
فعال کردن امتیاز در دیدگاهها : که با فعال کردن این قسمت مشاهده کننده های محصول شما می توانند با ارسال نظر به محصول شما امتیار دهند.
برای ارسال دیدگاه می بایست رای دهید : با فعال کردن این موضوع برای ارسال نظر باید به محصول سایت رای داده شود.
نمایش برچسب «مالک تاییدشده» برای دیدگاههای مشتری : با این قسمت می توانید اگرکه یک شخصی محصولی خریداری کرده است که که توسط مالکیت سایت تایید شده است در سایت در کنار نظر این مشتری نمایش داده می شود.
اجازه به ارسال نقد و بررسی (دیدگاه) تنها برای مالکین تایید شده (خریدار ها): با فعال کردن این تنها کاربرانی که محصولی خریداری کرده باشند قادر به ارسال نظر هستند.
۲٫ قسمت نمایش
در این قسمت باید برگه فروشگاه خود را مشخص کنید برای مثال برگه :Shop قرار می دهیم و در همین صفحه محصولات خود را نمایش می دهیم.
نمای برگه فروش : باید مشخص کنید که در برگه فروش شما محصولات را به صورت دسته نمایش دهد و یا به صورت نمایش محصولات در سایت به نمایش بگذارد و یا در هر دو صورت نمایش دهد.
نمای پیشفرض دسته : با این قسمت می توانید مشخص کنید که در صفحه ای که مشخص کرده اید محصولات را به صورت دسته بندی نمایش دهد و یا به صورت نمایش محصول و یا در هر دوصورت نمایش دهد و البته بستگی به قالب سایت شما هم دارد.
مرتبسازی پیشفرض محصولات : می توانید محصولات را مرتب سازی کنید یعنی این که محصولات را در چه محدوده ای نمایش دهد به فرض مثال محدوده بر اساس تعداد فروش یا قیمت و ….
روش افزودن به سبد خرید :
به دو صورت است :
۱-انتقال به صفحه پرداخت پس از افزودن به سبد خرید : با فعال کردن این گزینه بعد از کلیک کردن بر روی افزودن به سبد خرید به صورت خودکار خریدار به صفحه پرداخت نهایی می برد تا محصول خریداری کند.
۲-فعال کردن ایجکس «افزودن به سبد خرید» در صفحهات بایگانی : با فعال کردن این مورد دکمه “افزودن به سبد خرید ” در تمام صفحه ها فعال می شود.
اکنون به قسمت نگاره های محصول رسیدیم :
تصاویر فهرست : با این قسمت می توانیم اندازه عکس تصاویر بندانگشتی را وارد کنیم برای مثال ۳۰۰px در ۳۰۰px قرار دهیم .
تصویر محصول تک :در این قسمت اندازه تصویر محصولات در صفحه هر محصول را مشخص می کنیم.
تصویر بندانگشتی محصولات : در این قسمت باید اندازه تصویر بند انگشتی که در سایت می خواهید قرار دهید را وارد کنیم.
گالری نگاره محصول : با فعال کردن این قسمت یک لایت باکس از محصولات شما در سایت قرار می گیرد
امروزه افراد به سمت فروش محصولات و خدمات اینترنتی تمایل پیدا کردهاند و دوست دارند در اینترنت سهمی داشته باشند. برای این منظور داشتن یک سایت اینترنتی از ملزومات است. سایتسازهای بسیاری برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارند اما ووکامرس یک افزونه فروشگاهساز است که بر روی وردپرس نصب شده و به راحتی قابل تنظیم شدن است. به همین دلیل میخواهیم طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس را تنها در ۶ قدم ساده بیاموزیم.
طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس
فروشگاههای اینترنتی با هدف فروش محصول فیزیکی یا خدمات مجازی روی کار آمدند. هر کدام به نوعی سهمی از فروش اینترنتی را به خود اختصاص میدهند اما آیا بدون داشتن یک وبسایت خوب و کاربردی میتوان فروش خوبی داشت؟شاید بگویید با کمک شبکههای اجتماعی یا اینستاگرام میتوان محصول خود را به فروش رساند، این نظریه را رد نمیکنیم اما آیا به اندازه وبسایت تاثرگذار هستند و در درصد فروش شما موثرند؟ مسلما خیر! داشتن وبسایت یعنی اعتبار برای کسب و کارتان و این مسئله کوچکی نیست که از کنارش ساده عبور کنیم.
برای اینکه بتوانیم این اعتبار را برای خود ایجاد کنیم، میخواهیم طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس را بررسی کرده و مسیر راهاندازی آن را راحت و بدون دردسر طی کنیم. اما قبل از اینکه وارد مبحث اصلی شویم باید ملزومات کارمان را شناسایی کنیم.
استفاده از وردپرس و ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی
ووکامرس تنها یک افزونه تجاری است که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب میشود و آن را تبدیل به یک پلتفرم تجاری میکند. در مقالات متعددی پیرامون ویژگیهای آن صحبت کردیم اما برای مرور مجدد برخی از مواردی که باید در طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس بدانیم را از نگاه میگذرانیم:
ووکامرس یک افزونه کاملا رایگان است. یعنی دقیقا از مادر خود یعنی وردپرس تبعیت کرده و رایگان در اختیار افراد قرار میگیرد.
افزونهای محبوب و مورد قبول افراد است.
این افزونه دارای امکانات غنی و کاملی است.
میتوانید آن را بدون کمک شخص دیگر، تنظیم کنید.
به راحتی و به سرعت قابل اجرا و پیکربندی است.
با هر قالب استانداردی سازگار است.
با ووکامرس چه محصولات یا خدماتی را میتوان به فروش رساند؟
موارد زیادی مانند:
فروش محصولات دیجیتالی مثل نرمافزار، کتاب الکترونیکی و…
محصولات فیزیکی
خدمات (ارائه خدمات هاست و دامنه)
سیستم رزرواسیون
سیستم همکاری در فروش
و…
به راحتی میتوانید در طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس به سود خوبی برسید و هر نوع محصولی که دارید را به راحتی به فروش برسانید.
چگونه با ووکامرس یک فروشگاه اینترنتی راهاندازی کنیم؟
هدف این آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس به راحتی و تنها در چند قدم است. میخواهیم به شما یاد دهیم که تنها در چند دقیقه یک فروشگاه اینترنتی با کمک وردپرس و ووکامرس پیادهسازی کنید. با ما همراه باشید…
قدم ۱: انتخاب نام دامنه و سرویس هاست
چه بخواهید یک فروشگاه اینترنتی راهاندازی کنید چه یک سایت معمولی باید دو فاکتور انتخاب و ثبت دامنه و انتخاب یک سرویس هاست را حتما در نظر بگیرید. بهتر است از یک سرویس هاست قدرتمند که ترجیحا هاست وردپرس باشد استفاده کنید. همچنین در انتخاب نام دامنه دقت کافی داشته باشید. این نام قرار است از حالا تا همیشه به عنوان اسم وبسایتتان ثبت شود!
قدم ۲: نصب وردپرس (کاملا رایگان)
پس از خرید هاست و ثبت دامنه باید منتظر بمانید طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت تنظیم شوند. سپس وردپرس را دریافت کرده و آن را نصب و راهاندازی کنید. (میتوانید از آموزش نصب و راهاندازی وردپرس کمک بگیرید.) نصب آن بسیار ساده است و فقط به ۵ دقیقه زمان نیازمند هستید.
قدم ۳: نصب ووکامرس (کاملا رایگان)
همانطور که میدانید و گفتیم ووکامرس یک افزونه وردپرسی است که در مخزن وردپرس موجود است. آن را دریافت کرده و در مسیر افزونهها نصب کنید. پس از نصب آن نوبت به پیکربندی ووکامرس میرسد که پیشنهاد میکنم آن را مطابق با آموزش نصب و راهاندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس انجام دهید.برگههایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس ضروری است عبارت است از:
برگه فروشگاه: جایی است که محصولات شما همگی در آن قرار گرفته و نمایش داده میشوند.
برگه سبد خرید: زمانی که مشتری محصولی را انتخاب میکند، اول به این برگه منتقل شده و سپس به سمت مراحل تکمیلی میرود.
برگه صورتحساب: در این برگه مشتری مشخصات و نوع پرداخت و دریافت کالا را مشخص میکند و سپس به سمت درگاه بانکهدایت میشود.
برگه حساب کاربری: نوعی پروفایل کاربری است که مشتری جهت خرید در سایت شما عضو میشود.
تمامی گزینههایی که در بالا نام بردیم در طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس کاملا ضروری است و باید موجود باشند. خوشبختانه تمامی آنها پس از نصب ووکامرس در قسمت برگهها ایجاد میشوند.
قدم ۴: افزودن اولین محصول
محصول شما هر آنچه هست (فیزیکی یا مجازی) باید به فروشگاه اضافه شود. طبیعتا طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس را برای اضافه کردن محصول و فروش آن انجام دادهاید. برای این منظور در ووکامرس به راحتی میتوانید از بخش محصولات، محصول مورد نظر را اضافه کنید. نحوه افزودن محصول در ووکامرس را قبلا برایتان توضیح دادهایم.
قدم ۵: انتخاب قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی (کاملا رایگان)
حتما الان از خود میپرسید چرا قبل از اینکه قالب فروشگاهی وردپرس را انتخاب و نصب کنیم، محصول اضافه کردیم! کاملا واضح است. زمانی که شما هیچ محصولی نداشته باشید نمیتوانید قالبی را که نصب میکنید درست مشاهده کنید. مثلا هر قالبی برای صفحه محصولات به گونهای طراحی شده یا هر بخش آن به شکل خاصی است پس پیشنهاد میشود اول با همان قالب پیشفرض محصولاتی را اضافه کنید و سپس قالب مورد نظر را نصب نمایید.
تفاوت قالب ووکامرس با قالب معمولی
بصورت پیشفرض ووکامرس با تمامی قالبهای وردپرس استاندارد سازگار است. این یک خبر فوقالعاده است! مخصوصا زمانی که شما از قبل یک قالب داشته و حال میخواهید فروشگاه اینترنتی را بر روی آن نصب کنید. اما چنانچه بخواهید قالب فروشگاهی انتخاب کنید نیز میتوانید برای طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس از قالبهای رایگان و پرمیوم فروشگاهی بهرهمند شوید.
اگر میخواهید خودتان قالب ووکامرسی مدنظر خود را طراحی کنید باید اصولی را در طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در نظر بگیرید:
طرح شما باید کاملا واضح باشد که نه شما را نه مشتریان را گیج کند.
بخشی برای محتوای محصولات و محتوای بلاگ باید در نظر بگیرید.
حتما به فکر ساخت یک سایدبار باشید. این سایدبار میتواند امکان دسترسیهای سریع را برای مشتریان فراهم کند.
کاملا واکنشگرا و موبایل دوست باشد. کاربران موبایلی خود را فراموش نکنید!
از فهرست ساده و مشخصی استفاده کنید.
برگه فروشگاه اینترنتی
در طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس باید حتما برگه مربوط به فروشگاه را در نظر گرفت. در واقع این برگه جایی است که تمامی محصولات شما در آن لیست میشود و در آدرس http://yoursite.com/shop یافت میشود. این صفحه را در بخش برگهها در پیشخوان وردپرس میتوان ویرایش کرد.
قدم ۶: توسعه فروشگاه ووکامرسی
برای ووکامرس تعداد بیشماری افزونه ایجاد شده که به کامل شدن آن کمک میکند. اما بی هوا نمیتوان هر افزونهای را نصب کرد، بلکه باید دقیقا همان مواردی که مورد نیاز در طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس است در نظر گرفت. منابع رایگان و پرمیموم متعددی برای افزونهها موجود است که میتوانید برای تهیه افزونهها به آنها رجوع کنید. افزونههای رایگان را حتما از مخزن وردپرس دانلود کنید و برای تهیه افزونههای حرفهای نیز ژاکت را پیشنهاد میکنیم.